Tévhitek és cáfolatok a családi pihenésről

Két dologból biztosan sok van, ha gyermekkel indul útnak az ember: kérdésekből és bepakolásra váró holmikból. Milyen idős babával merjünk útnak indulni? Be kell-e csomagolnunk az útra a fél háztartást? Hogy teremtjük meg az út során az otthon kényelmét? Ugye máris beugranak a tipikus válaszok? Összeállításunkkal segítünk, hogy egyszerűbb legyen a készülődés, és könnyebb legyen választani a sokszínű szállodai kínálatból.
TÉVHIT 1. Kisbabával nem szabad útnak indulni!
Dehogynem! Sőt, ha lehetne, érdemes lenne felíratni „receptre”! A kisbabával otthon töltött hónapok után a környezetváltozás kellemes felüdülés az anyukának. A baba pedig jól érzi magát, ha anya nyugodt, mert jól választott szobát, és nem kellett otthon becsomagolnia a fél háztartást.
Érdemes rákérdezni: Milyen berendezéssel igyekszik a szálloda kényelmessé és biztonságossá tenni a pihenést? Lehet-e kényelmesen pelenkázni, van-e mini konyha a szobában vagy a közelben? Adnak-e etetőszéket a szobában? Hozni kell babakocsit, vagy van a helyszínen? Az esti fürdetéshez van-e előkészítve babakád?
TÉVHIT 2. Gyerek mellett nem lehet pihenni!
Szülőnek lenni 24 órás elfoglaltság, és nehéz belőle lelkiismeret-furdalás nélkül szabadságra menni. Ha viszont a szálloda alkalmaz szakképzett gyerekfelügyelőket, pár órára újra fel lehet fedezni a kettesben töltött idő szépségét, és ki lehet próbálni a kényeztető szolgáltatásokat. Egy óra a kozmetikában és egy masszázs csodákat tesz!
Érdemes rákérdezni: Van-e gyerekfelügyelet, és mit jelent: valóban csak felügyelnek, vagy közben tartalmas programokat is szerveznek? Csoportosan vigyáznak a gyerekekre, vagy egyénileg? Hány éves kortól vállalják a gyermekeket? Összesen hány órában van erre lehetőség? Mennyire kell a napot hozzászervezni?
TÉVHIT 3. Együtt lenni fárasztó!
Ha a gyermek egy rövid időre szülők nélkül is jól érzi magát, az lehetőséget ad az ő kikapcsolódásukra is. De a családi pihenéshez a közösen átélt élmények, az együtt töltött minőségi idő is hozzátartozik. Ha a programszervezés gondját leveszik a szülők válláról, nincs is más teendő, mint választani, és átélni a közös élményeket!
Érdemes rákérdezni: Extra díjat kell-e fizetni a programokért vagy az ár tartalmazza a korlátlan részvételt? Elsősorban milyen korcsoportokra gondolnak a programok szervezésekor?
TÉVHIT 4. Csak nyáron lehet nyaralni!
Ha kisgyermek van a családban, még nem korlátozza az iskolaidő, hogy mikor lehet útnak indulni. Ezért fontos, hogy olyan hotelt válasszunk, ahol a gyerekprogramok az év egyetlen napján sem pihennek. Legyen kész megoldás arra az esetre is, ha kint rossz idő van, hiszen a gyerekek energiáját valahol akkor is le kell vezetni.
Érdemes rákérdezni: Mennyiben változnak a szolgáltatások az elő- és utószezonban, illetve hétközben és hétvégén? Mit ajánlanak rossz idő esetére? Ha több épületből áll a hotel, hogy lehet pl. babakocsival az épületek között esőben, hóban közlekedni?
TÉVHIT 5. Sok jó ember kis helyen is elfér!
Ha otthon külön alszik a gyermek, nem biztos, hogy pihentető lesz a hotelben az egy szobában alvás (vagy nehéz lesz majd otthon a „visszaszoktatás”). Ráadásul, a szülők romantikus hangulatának sem használ, ha szuszogó, pótágyon alvó gyermekek között kell suttogva beszélgetni esténként.
Érdemes rákérdezni: Milyen szobatípusok vannak, és mennyi felárat jelent egy kényelmesebb elhelyezés? Jut mindenkinek kényelmes ágy? Van esetleg külön gyerekszoba? Ha szempont (főleg, ha kamasz is van a családban): hány TV van?
TÉVHIT 6. Gyerekétlap = féladag
A valóban családbarát szemlélet alapján működő éttermekben nem felnőtt ételeket kapnak a gyermekek, hanem az életkoruknak megfelelően elkészítetteket. A mozgalmas családi étkezéseket jelentősen leegyszerűsíti, hogy az egész étterem kialakításánál gondolnak a gyerekekre: nem nézik ki a babakocsival érkezőket, az asztalhoz készítenek etetőszéket, ülésmagasítót, és terítékből is van gyerek-változat.
Érdemes rákérdezni: Ha a családban valakit érint: a speciális diétákkal és ételallergiákkal kapcsolatos egyedi kérések megoldására mennyire felkészült az étterem? A különleges bánásmód extra költségekkel jár vagy inkább extra figyelmesség a személyzet részéről?
TÉVHIT 7. Mindegy hol, csak együtt legyünk!
Gyakran előfordul, hogy a családbarát jelző csupán marketingfogás, és a családok pihenésével együtt járó zűrzavarra nem számítanak a vendéglátók. Fontos, hogy a munkatársak tényleg értsenek a gyerekek nyelvén! Senki ne jöjjön zavarba, ha kiborul a leves vagy “eltörik a mécses”. Ha olyan helyre esik a választás, ahol a vendégek nagy része gyerekkel érkezik, akkor a gyerekek is garantáltan találnak játszótársakat.
Érdemes rákérdezni: Milyen vendégek látogatják a kiválasztott időszakban a hotelt? Milyen szolgáltatások várják a különbözőképpen pihenni vágyókat? Ügyes szervezés mellett ugyanis nem zavarja egymást egy egész nap dolgozó konferencia csapata, és a családi élményfürdőben békésen babaúszó család.
Ugye nem is bonyolult? Ha alaposan kifaggattuk úti célunk munkatársait, higgyük el, hogy vendéglátóinknak is az a legfőbb vágya, hogy a családi pihenésről az együtt töltött értékes pillanatok jussanak eszünkbe. Kalandra fel!
Kutai Dóra
marketing vezető
Kolping Hotel****Spa & Family Resort, Alsópáhok