Sport szoptatás alatt

Sport 2018. május 30.

Sokan tartanak attól, hogy testi megerőltetés hatására csökkenhet a tejmennyiség, és megváltozhat az anyatej íze. E tévhittel szemben szoptatás mellett is lehet sportolni! Odafigyelés, mértékletesség és fokozatos terhelés: ez a szoptatás alatti testmozgás kulcsa.

Ha meg is akarod őrizni alakodat, vagy megszabadulnál a várandósság alatt felcsúszott kilóktól, sportolj napi rendszerességgel! A gyermekágyas időszakban, mly a 6 hetes nőgyógyászati kontrollig tart, nem is szokott felmerülni a kérdés, hogy hogyan kezdjen hozzá a testmozgáshoz az anya. Az újszülött igény szerinti szoptatása, a tejtermelés beindulása, a méhösszehúzódások miatt a legjobb, ha a gyermekágyas anya a lehető legtöbb időt pihenéssel tölti.

A szoptatás a szakértők szerint önmagában is eléget naponta 200-500 kalóriát. A tejtermelés csökkenésének elkerülésére napi 1500-1800 kalóriát mindenképpen el kell fogyasztani. Ha sportolunk, akkor értelemszerűen a sporttal elégedett kalóriamennyiséget is pótolni kell! Akinek már vannak nagyobb, de még mindig állandó felügyeletre szoruló gyerekei, az tudja, hogy cseppet sem elhanyagolható sportteljesítmény egész nap egy kis örökmozgó nyomában lenni, emelgetni, cipelni, letenni, utána szaladni. Emellett a legtöbb gyermekével GYED-en lévő anyuka a háztartást is vezeti: takarít, főz, mos, vásárol.

A szoptató nőknek nem minden mogásforma javasolt. Az ütközéssel, fizikai kontaktussal járó csapatsportok mellett a szoptatás alatt a futás sem biztos, hogy jót fog tenni. Az ugrálós elemek nélküli aerobic, fitnesz viszont kiváló, a jóga bármikor elkezdhető. Kerékpározni, gyalogolni, kirándulni ideális ez az időszak!

Úszás szoptatás alatt

Az úszás külön figyelmet érdemel. Egyrészt sok izmot mozgat meg, miközben leveszi a gravitáció terhét a gerincről, nyugtatólag hat az idegekre. Megfigyelések szerint az úszás, a hideg víz sincs rossz hatással a tejtermelésre. A vízben lévő klór hatására azonban nagyon oda kell figyelnie annak, aki úszik szoptatós időszakban. A klór uganis erősen szárítja a bőrt, a mellbimbó szoptatás alatt erősen igénybe vett érzékeny bőrét is irritálhatja. Az anya bőréről a baba szájába szoptatással jutó klór mennyisége elhanyagolható, de a meggbimbót zsíros krémmel érdemes védeni. Ehhez olyan krémet használjunk, melyet szoptatás előtt gondosan lemosunk a bőrről!

Partnereink

  • Berkemann
  • Kelly's Hungary partner
  • BioGaia partner
  • Naturland_logo
  • univer_logo
  • Sonnentherme_logo
  • rossmann_logo
  • RMC_logo2
  • Ringato_logo
  • reckitt_benckiser_logo
  • Penzvero_logo
  • partvonal_logo
  • Mens_Health_logo
  • LG_logo
  • harmat_kiado_logo
  • gyermekmento_logo
  • GSK_logo
  • eva_logo
  • weleda_logo
  • biopont_logo
  • beiersdorf_logo
  • amiotthonunk_logo
  • alma_logo
  • aegon
  • berlin_chemie_logo
  • boiron_logo
  • emmi_logo
  • hellobaby_logo
  • henkel_logo
  • honda_logo
  • kepmas_logo
  • kolping_hotel_logo
  • magyarkonyha_logo
  • magyartermek_logo
  • operahaz_logo
  • otpep_logo
  • philips_logo
  • teva_logo
  • unilever_logo

Promobox
Az első pillanattól...