3 tipp: így sportolj babás anyukaként

Sport 2018. május 27.

A szoptatás időszakában is, a gyermekágyas időszakot követően bizony jólesik a napi mozgás. Ha fogyni is szeretnél, kisbabád táplálékigénye mellett elsősorban a helyes étrendre és a mennyiségekre kell ügyelned.

Kisbabával, kisgyerekekkel a családban egész nap talpon vagyunk, megállás nélkül sorjáznak a feladatok, a hatás mégis sokszor elmarad: a főzés, a takarítás, a rámolás és a cipekedés egyoldalú terhelést jelent. Elfáradund, de izomzatunk nem fejlődik, állóképességünket sem erősíti. Vagyis az, hogy egész nap ugrálsz a baba körül, vezeted a háztartást, és este bezuhansz az ágyba, nem elég. Sportolj rendszeresen! Fontos, hogy fokozatosan kezdd, és apránként emeled a terhelést és ezzel párhuzamosan a mozgásra fordított időt. Ha várandósságod előtt és alatt sportoltál, könnyebb lesz visszaállni a megszokott mederbe, de akkor is gyors eredményeket érhetsz el, ha most vágsz bele a rendszeres testmozgás nyújtotta örömökbe.

Kezdd babás sétákkal, babakocsival, vagy hordozókendővel! Napi minimum egy-egy órás, először csak békés, lassú tempóval. A legjobb étkezés után útnak eredni. A lassú sétát fokozatosan válthatod gyaloglássá.

Ha már unod a sétákat és többre vágysz, irány az edzőterem! Számos nagyobb fitneszteremben, kifejezetten délelőtti órákban baba-mama torna. Itt társaságra is lelhetsz a rendszeres mozgás mellett. Esti nyolc órai kezdettel is elcsíphetsz csoportos foglalkozásokat. Ennek előnye, hogy besegíthet párod, szüleid, mehetsz egydül! Anyukáknak kifejlesztett torna-DVD-k, videómegosztó oldalak videói, mobiltelefonra letölthető mozgástippes applikációk is elérhetőek. A legújabb kezdeményezés az online mozgáscsoportok, akikhez otthonról is bekapcsolódhatsz. Már van olyan magyar nyelvű csoport is, ahol a kamera bekapcsolásával az edző látja, hogyan végzel el egy gyakorlatot és tud tanácsot adni a helyes testtartásra és pozíciókra vonatkozóan.

Fuss babakocsival! Jó, ha már vásárláskor gondoltál erre a szempontra, de ha nem túl hepehupás az út, akkor a kevésbé profi kialakítású kocsikkal is nekivághatsz a babakocsis futásnak. Próbáld ki, mit szól hozzá a gyereked! A legtöbben élvezik a száguldást, el is alszanak futás közben.  Ha szoptatsz, és sok tejed van, mindenképp szoptass futás előtt, és csak akkor vállalj ekkora távokat, ha a rázkódás nem okoz panaszokat. Emellett szoptatás időszaka alatt a megfelelő sportmelltartó beszerzését se halogasd!

Partnereink

  • Berkemann
  • Kelly's Hungary partner
  • BioGaia partner
  • univer_logo
  • Sonnentherme_logo
  • rossmann_logo
  • RMC_logo2
  • Ringato_logo
  • reckitt_benckiser_logo
  • Penzvero_logo
  • partvonal_logo
  • Mens_Health_logo
  • LG_logo
  • harmat_kiado_logo
  • gyermekmento_logo
  • GSK_logo
  • eva_logo
  • weleda_logo
  • biopont_logo
  • beiersdorf_logo
  • amiotthonunk_logo
  • alma_logo
  • aegon
  • berlin_chemie_logo
  • boiron_logo
  • emmi_logo
  • hellobaby_logo
  • henkel_logo
  • honda_logo
  • kepmas_logo
  • magyarkonyha_logo
  • magyartermek_logo
  • operahaz_logo
  • otpep_logo
  • philips_logo
  • teva_logo
  • unilever_logo

Promobox
Az első pillanattól...