Szülés utáni táplálkozás

Étkezési tippek 2015. július 20.

Az anyatejes táplálás a legideálisabb kisbabád számára, ezért amíg van rá mód, szoptasd! A pici 6 hónapos koráig mindenképpen ajánlott a szoptatás.

A szoptatós anyuka életmódja és táplálkozása nagymértékben befolyásolja az anyatej összetételét, termelődését, ill. önmaga egészségének megóvását, valamint megfelelő tápanyag-ellátottságát.

A szoptatás időszaka alatt fogyókúrázni tilos! Az esetleges súlytöbbletet a szoptatás utáni időszakban kezdjük el leadni!

Miért fontos az egészséges táplálkozás a szoptatás alatt?

  • Azért, hogy a baba szükséges mennyiségben hozzájuthasson a megfelelő tápanyagokhoz.
  • Azért, hogy ne károsodjon az édesanya szervezete a szoptatás alatt.
  • Azért, hogy minél tovább tudjon szoptatni.
  • Azért, mert a várandósság alatt − normális esetben − az édesanya testére is lerakódik némi zsír. A szervezete így készül fel a szoptatásra, energiát raktároz. A szoptatás elősegíti a lerakódott zsír elégetését.

Az anya élettani tápanyagszükséglete a szoptatás alatt:

A naponta átlagosan 850 ml anyatej termelődéséhez ugyanilyen mennyiségű többletfolyadékra, és 20-25%-kal több energiára van szükség.

Ezt a napi négy-ötszöri rendszeres és változatos étrenddel, valamint gondosan megválogatott élelmi anyagokkal lehet megvalósítani.

Partnereink

  • Berkemann
  • BioGaia partner
  • univer_logo
  • Sonnentherme_logo
  • rossmann_logo
  • RMC_logo2
  • Ringato_logo
  • reckitt_benckiser_logo
  • Penzvero_logo
  • partvonal_logo
  • LG_logo
  • harmat_kiado_logo
  • GSK_logo
  • weleda_logo
  • biopont_logo
  • amiotthonunk_logo
  • alma_logo
  • berlin_chemie_logo
  • boiron_logo
  • emmi_logo
  • henkel_logo
  • honda_logo
  • kepmas_logo
  • magyartermek_logo
  • operahaz_logo
  • otpep_logo
  • philips_logo
  • teva_logo
  • unilever_logo

Promobox
Az első pillanattól...