Szoptatós kismama 3 legfőbb étkezési trükkje

Étkezési tippek 2018. január 23.

A szoptatás nagyon fontos időszak! Az anyatej termelődését, összetételét, az anya egészségének megóvását erősen nagy befolyásolja a táplálkozás. 3 trükköt kell betartanod, hogy minden tápanyagforrást biztosíts szervezetednek és babádnak.

Az étrend alapvetően az egészséges táplálkozás javaslatai szerint összeállított, rendszeres – napi 4-5-szöri étkezéssel -, kellően változatos és kiegyensúlyozott legyen. A szoptatós anya tápanyagszükséglete ebben az időszakban eltér a várandósság előttihez képest. Az átlagos agyatejtermelődés naponta 850 ml, ehhez ugyanilyen mennyiségű többletfolyadékra és 20-25 százalékkal több energiára (plusz 500 kalóriára!!) van szükség.

Az anyatej legfontosabb összetevője a fehérje, a tejcukor, a zsír és a kalcium. Ha ezekből az összetevőkből nem fogyaszt elegendő mennyiséget az anya, úgy a saját szervezetétől fogja a tápanyagokat elvonni. Néhány vitaminból és ásványi anyagból jelentősen (cca. 45%-kal) megnő a szükséglet. Ide tartozik az A-, D-, B2-, B6-, C-vitamin, a kalcium, foszfor, magnézium, jód és cink.

1. trükk Sok, egészséges folyadék fogyasztása javasolt. Valódi gyümölcsteát, vagy tea-gyümölcslé keveréket, magas magnézium- és kalciumtartalmú ásványvizet, jó minőségű csapvizet, vízzel hígított százszázalékos gyümölcs- vagy zöldséglevet, frissen préselt vagy facsart gyömülcsleveket, gyógynövényekből készített teát (például bodza, hársfavirág, citromfű, ánizs, édeskömény, csalán), gabonatejeket érdemes inni. Tehéntejet csak akkor fogyasszunk, ha nem okoz panaszt.

2. trükk Napi rendszerességgel érdemes sokféle nyers gyümölcsöt és nyers, sült, vagy párolt zöldséget fogyasztani. Szintén napi rendszerességgel fogyasszunk gabonaféléket, lehetőség szerint teljes kiőrlésű búzából sütött kenyeret, süteményt. És többszörösen telítetlen, hosszú szénláncú zsírsavakat tartalmazó, jó minőségű növényi olajokat, például olívaolajat is mindenképpen napi rendszerességgel fogyasszunk.

3. trükk Hetente többször kell állati fehérjét tartalmazó ételeket fogyasztani (tejterméket, húst, halat, tojást). Szintén gyakran együnk olajos magvakat (dió, mandula, kesudió, tökmag, napraforgómag).

Partnereink

  • Berkemann
  • Kelly's Hungary partner
  • BioGaia partner
  • univer_logo
  • Sonnentherme_logo
  • rossmann_logo
  • RMC_logo2
  • Ringato_logo
  • reckitt_benckiser_logo
  • Penzvero_logo
  • partvonal_logo
  • Mens_Health_logo
  • LG_logo
  • harmat_kiado_logo
  • gyermekmento_logo
  • GSK_logo
  • eva_logo
  • weleda_logo
  • biopont_logo
  • beiersdorf_logo
  • amiotthonunk_logo
  • alma_logo
  • berlin_chemie_logo
  • boiron_logo
  • emmi_logo
  • hellobaby_logo
  • henkel_logo
  • honda_logo
  • kepmas_logo
  • magyarkonyha_logo
  • magyartermek_logo
  • operahaz_logo
  • otpep_logo
  • philips_logo
  • teva_logo
  • unilever_logo

Promobox
Az első pillanattól...