Hogyan vészeljük át várandósan a hőségriadót?

Kismama-egészség 2016. július 1.

Rekkenő hőségben bizony mindent be kell vessünk, hogy csökkentsük a kellemetlen közérzetet és elkerüljük a rosszullétet. Különösen érzékenyek és védelemre szorulnak ilyenkor a várandós anyák. A legfontosabb, hogy előzzük meg a túlhevülést és folyadékvesztést! Tippek kánikulára.

A hőség fokozott védekezésre készteti a szervezetünket. Hőegyensúlyunk megőrzése érdekében izzadni kezdünk, így folyadékot veszítünk, fokozódik a szomjúságérzetünk, szaporább lehet  szívverésünk, légzésünk. A vérellátás romlik az erek kitágulása miatt, amit szédülés,  fáradékonyság jelez. Fejfájás, esetleg légszomj vagy remegés, ájulásérzés léphet fel.

Hűtsük, frissítsük a testünket, nedves törölközővel, zuhanyzással. Nedvesítsük be nyugodtan hajunkat, arcunkat. Így a hűtést 30%-kal növelhetjük. A lakásban a pihenésre használt helyiséget sötétítsük el függönnyel, jobb, ha nappal zárva  tartjuk az ablakokat.

10 és 16 óra között a kismamák mindenképpen kerüljék a napozást. A várandósság idején   hormonális változások miatt a bőr könnyebben leég, és gyorsan kialakulhatnak májfoltok is. Ha feltétlenül a déli órákban kell valamit a szabadon intézni, világos, laza szövésű ruhában és napvédő krémmel bekenve induljunk el, kalapban.
A terhesség a szervezet keringését erősen igénybe veszi, emiatt a láb gyakran bedagad, pláne, ha kint tűrhetetlen a forróság. Napközben lehetőleg polcoljuk fel a lábunkat. Aki visszérre hajlamos, feltétlenül használjon speciális harisnyát – bár ezt nem éppen a nyári hónapokra találták ki, hiszen szorossága miatt kellemetlen viselet.

Bár a hőségben sok kismama étvágytalan, nagyon fontos a megfelelő étkezés is. Annyi friss gyümölcsöt és zöldséget ehet a kismama, amennyi csak jólesik. A nyers zöldségek és gyümölcsök nemcsak a vitaminok és ásványi anyagok pótlására kiválóak, hanem rengeteg folyadékot is tartalmaznak. A hűsölést segíti, ha fagyasztott gyümölcsökből hideg, tehéntejes, szójatejes vagy kókusztejes turmixot készítünk. Ezenkívül a jól behűtött gyümölcsteák, dinnye, málna, ananász vagy lédús idénygyümölcsök is sokat segíthetnek. Ha valaki úgy érzi, egy falat sem csúszik le a torkán, hideg gyümölcslevest, joghurtot, tésztasalátát, halat, olívabogyót, sovány húst, uborkasalátát mindenképpen próbáljon enni.

Természetesen oda kell figyelni a megfelelő folyadékbevitelre. Legalább 3 liter folyadékra szüksége van a szervezetünknek! A legjobb a víz, de mindenképpen javasoljuk, hogy alkohol- cukor- és szénsavmentes italokat igyunk. A melegben kellemes üdítő a langyos citromos tea.

babavaro-kiadvany-promobox-varandos-csomagÉrdekes a téma?

Még több hasznos információ, tanács és gyakorlati útmutatás a várandósság időszakáról, a kisbaba fejlődéséről a PromoBox BabaVáró kiadványában és a VárandósCsomagban.

Partnereink

  • Naturland_logo
  • univer_logo
  • Sonnentherme_logo
  • rossmann_logo
  • RMC_logo2
  • Ringato_logo
  • reckitt_benckiser_logo
  • Penzvero_logo
  • partvonal_logo
  • Mens_Health_logo
  • LG_logo
  • harmat_kiado_logo
  • gyermekmento_logo
  • GSK_logo
  • eva_logo
  • weleda_logo
  • biopont_logo
  • beiersdorf_logo
  • amiotthonunk_logo
  • alma_logo
  • aegon
  • berlin_chemie_logo
  • boiron_logo
  • emmi_logo
  • hellobaby_logo
  • henkel_logo
  • honda_logo
  • kepmas_logo
  • kolping_hotel_logo
  • magyarkonyha_logo
  • magyartermek_logo
  • operahaz_logo
  • otpep_logo
  • philips_logo
  • teva_logo
  • unilever_logo

Promobox
az első pillanattól...