Frissen, fitten, várandósan!

Kismama-egészség 2016. július 18.

A várandósság időszakát minden édesanya más fizikai állapotban éli meg: van, aki szinte a fogantatás pillanatától folyamatos rosszullétekkel küszködik, van, aki erőtlenné válik és megint mások majd kicsattannak az egészségtől, semmilyen panaszuk nincs. Bármelyik jellemző is a kismamára, a sport segít a fittség megőrzésében.

Alapvető szabály a várandósság alatti sportolásra, hogy a szülészorvossal történő konzultációt követően és utasításait betartva a már korábban folytatott, rendszeres  sporttevékenység általában folytatható. Az új, megerőltető sportok felfedezésével azonban várjuk meg babánk megszületését! Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy aki a terhességét megelőzően rendszeresen futott, az futhat, aki úszott, úszhat, és így tovább. Az extrém sportokat, a hasprést, az emelést, a fizikai kontaktussal járó csapatsportokat viszont kimondottan kerüljük.

Súlykontroll

A séta, az úszás, a tánc bizony azért is fontos, hogy a kismama az esetleges felesleges súlygyarapodást, elhízást megelőzze. A várandósság időszaka alatt ugyanis többet pihenünk, kevesebbet mozgunk, kíméljük magunkat. Ha a család unszolásának (Úgyis kettő helyett kell enned!) nem tud ellenállni a kismama, gyorsan felszaladnak a kilók! A rendszeres testmozgással a nem kívánt súlygyarapodás elkerülhető.

Várandósság és az úszás

A úszás nagyon kedvező mozgásforma várandósság alatt. Egy kis csobbanás mindenkinek felüdülést jelent: az úszás nemcsak hűti a testet, hanem kiválóan ellazítja a hát- és a gerincizmokat. Kismamáknak inkább a természetes vizek ajánlottak, hiszen a hüvely fogékonyabb a – beltéri uszodákban esetleg előforduló – fertőzésekre.

Sportolás minden évszakban

Minden évszakban megtalálhatjuk azt a sporttevékenységet, ami fitten tart! Ha a várandós nő úgy gondolja, hogy a nagy meleg ellenére sportolni szeretne, akkor azt reggel vagy este tegye, semmiképpen se a legnagyobb hőségben. A téli sporttevékenységnél pedig arra kell nagyon ügyelnünk, hogy a pocakot védjük a hidegtől. Még egy apró tanács: kocogáshoz, jogginghoz, tánchoz, de akár kismamatornához is viseljünk mindig megfelelő tartást biztosító melltartót.

babavaro-kiadvany-promobox-varandos-csomagÉrdekes a téma?

Még több hasznos információ, tanács és gyakorlati útmutatás a várandósság időszakáról, a kisbaba fejlődéséről a PromoBox BabaVáró kiadványában és a VárandósCsomagban.

Partnereink

  • Kelly's Hungary partner
  • BioGaia partner
  • Naturland_logo
  • univer_logo
  • Sonnentherme_logo
  • rossmann_logo
  • RMC_logo2
  • Ringato_logo
  • reckitt_benckiser_logo
  • Penzvero_logo
  • partvonal_logo
  • Mens_Health_logo
  • LG_logo
  • harmat_kiado_logo
  • gyermekmento_logo
  • GSK_logo
  • eva_logo
  • weleda_logo
  • biopont_logo
  • beiersdorf_logo
  • amiotthonunk_logo
  • alma_logo
  • aegon
  • berlin_chemie_logo
  • boiron_logo
  • emmi_logo
  • hellobaby_logo
  • henkel_logo
  • honda_logo
  • kepmas_logo
  • kolping_hotel_logo
  • magyarkonyha_logo
  • magyartermek_logo
  • operahaz_logo
  • otpep_logo
  • philips_logo
  • teva_logo
  • unilever_logo

Promobox
az első pillanattól...