Ez vár az Alfa-generációra a munkaerőpiacon

Gyermeknevelési praktikák 2017. június 24.

A mai kisgyerekek (az úgynevezett Alfa-generáció tagjai) okoseszközök között nőnek fel, és nem ismerik az internet és az okos telefonok nélküli világot. A gyermekkorukat meghatározó, egyre elterjedtebb technológiai újítások vajon milyen változásokat idéznek elő felnőttkorukra? Mi vár erre a generációra a munkaerőpiacon?

Az Alfa- generáció elnevezés Mark McCrindle ausztrál kutató nevéhez fűződik. Meghatározása szerint a 2010-ben és az azután születettek tartoznak ide. 2010-ben mutatták be az iPad-et, megalkották az Instagramot, és az „app” lett az év szava. A 2017-ben 7 éves vagy annál fiatalabb gyerekek már egy olyan társadalomba születnek bele, ahol az egész világ elérhető egyetlen kattintással.

Nemcsak a technológiához való viszony, hanem az információfeldolgozás módja is megváltozik. Az érintőképernyő használatával valószínűleg a látás és hallás fókuszú megértés eltolódik a kinesztetikus (test-érzékleti) megértés felé. Konok Veronika, az ELTE Etológia Tanszék kutatója szerint nagyon keveset tudunk ezekről a változásokról, de az biztos, hogy új kihívásokat támasztanak majd a szülők, a pedagógusok felé, és később  a munkaerőpiaci helyzetre is hatással lehetnek.

A vállalkozók generációja

Dan Schwabel karrierkutató szerint az Alfa a vállalkozók generációja lesz. A kutató szerint lesznek olyan fiatalok, akik akár már 10 éves koruk előtt önállóan vállalkozni fognak. Nemcsak vállalkozóbb szelleműek, e generáció tagjai, ráadásul sikeresebbek is lesznek. Hogy miért? A siker titka a nagyobb kockázatvállalási hajlandóság és a szorosabb kapcsolati háló megléte. Az Alfa generáció tagjai ugyanis mernek kockáztatni.

Az alfák felnőttkorára az asztali számítógép és laptop helyett kizárólag okostelefonon keresnek majd információkat, sőt okostelefonok segítségével fognak dolgozni is. Az Alfa generáció tagjai lesznek azok, akik a legkevesebb időt töltenek a kortársaikkal vagy éppen szüleikkel való személyes beszélgetéssel.

A legújabb kutatások már rámutatnak, hogy a sok kütyü bizony ront a személyes kapcsolatok mélységén. Ne csodálkozzunk majd, ha felnövő gyermekünk könnyebben küld nekünk videóüzenetben ékesszóló köszönetet, míg szemtől szembe esetleg képtelen lesz kifejezni az érzéseit! Nehéz lesz megérteni és együttműködni egy olyan generációval, amelynek tagjai egyedül érzik magukat biztonságban és telefonjuk segítségével kommunikálnak!

Partnereink

  • Naturland_logo
  • univer_logo
  • Sonnentherme_logo
  • rossmann_logo
  • RMC_logo2
  • Ringato_logo
  • reckitt_benckiser_logo
  • Penzvero_logo
  • partvonal_logo
  • Mens_Health_logo
  • LG_logo
  • harmat_kiado_logo
  • gyermekmento_logo
  • GSK_logo
  • eva_logo
  • weleda_logo
  • biopont_logo
  • beiersdorf_logo
  • amiotthonunk_logo
  • alma_logo
  • aegon
  • berlin_chemie_logo
  • boiron_logo
  • emmi_logo
  • hellobaby_logo
  • henkel_logo
  • honda_logo
  • kepmas_logo
  • kolping_hotel_logo
  • magyarkonyha_logo
  • magyartermek_logo
  • operahaz_logo
  • otpep_logo
  • philips_logo
  • teva_logo
  • unilever_logo

Promobox
az első pillanattól...