Hogyan vezesd le a dühöt?

Anyalélek 2016. szeptember 26.

Soha nem ér haza fürdetésre a párod? Már megint felriasztotta legszebb álmából gyermekedet a szomszédból áthallatszó ricsaj? Test és lélek hatalmas változásokon megy keresztül a szülést követően, hormonok, felkavarodott érzelmek, megváltozott családi feladatok és szerepek komoly érzelmi változásokat hozhat. A düh normális érzelem és nincs is ezzel semmi gond. Ami számít, hogy ezt másokra (és magunkra) mennyire vetítjük ki.

A dühért az agyunk temporális lebenyében lévő, több magból álló amigdala a felelős. A düh fizikai tüneteiért felelős hormonok kibocsátása itt már akkor megtörténik, mielőtt felfognánk, hogy dühösek vagyunk. Ez utóbbi ugyanis a prefrontális kéregben zajlik,ahogy a helyzet kognitív kiértékelése is, vagyis azt a folyamat, ami alatt eldöntjük, hogy az adott helyzet mit jelent számunkra és hogyan kellene viselkednünk.

Először is, fogadd el, hogy valami miatt dühös vagy. Gondold át, mit is gondolsz és mit is érzel. Az önkontroll arról szól, hogy gondolkodj a tetteid előtt, mit is csinálsz és aztán ne bánd meg azt. Bár a legegyszerűbb az lenne, ha ki tudna az ember szakadni a napi mókuskerékből, de erre nincs mindig lehetőség. Egy nyűgös, esetleg beteg vagy lábadozó baba mellett fontos, hogy megőrizzük nyugalmunkat! Akkor is, ha nem tudjuk magunkat kialudni, ha fut a ház, és semmit nem sikerül befejezni. Azt sem szeretnénk, hogy gyermekünk, párunk lássa, mennyire kiborultunk valami miatt.

Hogyan vezetheted le a feszültséged?
A futás, a séta, a szabad levegő jót tesz. Nagyon sok kutatás kimutatta, hogy a sportolás segít a jobb hangulatot megteremteni és csökkenteni a negatív érzéseket. Hallgass zenét! A zene is igen gyorsan képes változtatni egy ember hangulatán. És ha még táncolsz is, akkor mozogsz, így ez kettő az egyben. Ha leírod, vagy lerajzolod a gondolataidat és az érzéseidet, akkor javulni fog a hangulatod. A rendszeres meditáció is sokat segít, de az a legjobb, ha beszélgetsz az érzéseidről, a  nyomasztó félelemről vagy szomorúságról, mely okozza. Nagyon fontos, hogy a düh érzelem, nemcsak levezetni kell, de érdemes megkeresni az okát, mert csak így szabadulhatsz meg tőle. Ehhez érdemes szakember segítségét is igénybe venni.

Düh levelezése 2 perc alatt
A kétperces gyakorlathoz legyél egyedül. Állj kis terpeszállásba és lazítsd el a nyakadat fejkörzésekkel. Ezután sikíts hangtalanul, erősen grimaszolva, miközben lábaddal taposol, egyre gyorsabban és gyorsabban. Egy perc taposást követően zárd a gyakorlatot fejkörzéssel. A gyakorlat ellazít és befeszült izmaidat is megmozgatja.

Édes Kisbabám kiadványÉrdekes a téma?

Még több hasznos információ, tanács és gyakorlati útmutatás a kisbaba fejlődéséről, gondozásáról a PromoBox Édes Kisbabám kiadványában és a BabaCsomagban.

Partnereink

  • Kelly's Hungary partner
  • BioGaia partner
  • Naturland_logo
  • univer_logo
  • Sonnentherme_logo
  • rossmann_logo
  • RMC_logo2
  • Ringato_logo
  • reckitt_benckiser_logo
  • Penzvero_logo
  • partvonal_logo
  • Mens_Health_logo
  • LG_logo
  • harmat_kiado_logo
  • gyermekmento_logo
  • GSK_logo
  • eva_logo
  • weleda_logo
  • biopont_logo
  • beiersdorf_logo
  • amiotthonunk_logo
  • alma_logo
  • aegon
  • berlin_chemie_logo
  • boiron_logo
  • emmi_logo
  • hellobaby_logo
  • henkel_logo
  • honda_logo
  • kepmas_logo
  • kolping_hotel_logo
  • magyarkonyha_logo
  • magyartermek_logo
  • operahaz_logo
  • otpep_logo
  • philips_logo
  • teva_logo
  • unilever_logo

Promobox
az első pillanattól...